Sunday 5 March 2017

DiSaman Gara-gara Visor Helmet Gelap

loading...

Aduan WhatsApp.
Sapa ada pengalaman macam dia neh
👇👇👇👇

*Aku baru sahaja melalui road block PDRM dan disaman atas sebab kononnya mnggunakan visor gelap pada helmet... bukan aku je yang kena... tapi ramai lagi.. yang sangat aku kesian bila tengok orqng balik kerja, buruh-buruh pakai motor buruk pun kena... dah dekat 8 tahun aku pakai visor nie baru sekarang kena saman... sebelum ini berpuluh kali lalu roadblock ok je lepas... cenggini lah, kalau aku cerita sebab apa pakai visor gelap, silau bila siang sebab matahari, silau sebab malam kereta pakai lampu putih macam haram, maybe aku salah dan tak diterima... aku cuma nak cakap... kepada pemimpin Malaysia yang baca ini, kalau rasa tak ada duit tak payah BAGI BRIM LEPAS TU KUTIP BALIK... tak payah nak kejar sangat jadi negara maju kalau menyusahkan orang... negara yang membangun pun dah cukup... kesiankan buruh-buruh yang aku cakap tadi.. badan kotor-kotor main batu main simen untuk lekatkan sebiji bata yang akhirnya jadi tempat gah untuk datok-datok sekalian, basah kuyup kena hujan dengan motor yang dah nak luruh kebumi tu... kalau ulang kalau tak mampu bagi jangan berlagak boleh bagi lepas tu kutip balik*
*#mohon viral*

*#harap sampai*
Sumber : WhatsApp


4 comments

Polis Melaka ajer ker yg kuatkuasakan peraturan ni. Pagi tadi seorang penunggang motor honda cup juga disaman di depan Hotel Naza atas kesalahan yang sama.

Sy stuju ayat ni.. "BAGI BRIM KUTIP BALIK" mcm dpermainkan ja..

Kalau dpt brim kira ok la jgk. Yg tak dapat pun kena saman lg nyanya.

so undi la lagi Barang Naik nanti,xtahu pe akan jadi pada malaysia skrg ni (h) hihi


EmoticonEmoticon